2008年10月7日火曜日

  生産パラメタ(光、温度、塩分、日/夜は循環します、栄養物、通気) 藻のいくつかのサンプル

紅海藻
Arjanによる2008年4月9日
今日、私はいくらかの紅海watersamplesをrecievedしました。(うまくいけばそれらはwatersamplesを含みます)。いくつかの熱帯の藻。 サンプルは、かえされて、テストされるでしょう。



紅海はアジアとアフリカの間の長い入り江です。 それは水の表面の近くで赤で着色されたシアノバクテリアTrichodesmium erythraeumの季節の花にちなんで名付けられます。

私の姉妹が先週紅海を飛び込ませに行ったので(地図をGoogleで検索してください)、私は、いくつかのサンプルをベルギーに持って来るように彼女に頼みました。 私は50mlの2個のハヤブサチューブを彼女に与えました。 昨日、私の机の上に水の2個のチューブがありました。 注意が先端にありました: 「こんにちは、兄弟!」 ここに、あなたは紅海の水からの2個のサンプルを持っています。 それが本当にむこうですばらしいので、次に、あなたはそれら自体を得るほうがよいです! 「こんにちは、ルース。」 感謝姉妹!

私は半分のチューブをかえすつもりです。 もう片方の半分は-80℃で格納されるでしょう。 すぐ、私は、ガス生産に嫌気性のdigestorsで使用されるいくつかの紅藻花を見ることを望んでいます。



紅海水の華(ソース)


以下をアップデートしてください、(17番目に、‘08をaprilします)' 私は小さいビーカーで海水でサンプルをかえしました。 3日後に、私はビーカーの下部のいくつかの赤いalgalドットを見ました。 私は、4個のハヤブサチューブの中にかえされて、それらをかえしたこれらの藻のいくつかのサンプルを取るのにスポイトを使用しました。 現在、どんな成長も目に見えません。 どんな赤色も1週間以内に存在しないとき、私は、algalの成長を改良するためにチューブを空気にさらすつもりです。

以下をアップデートしてください、(21番目に、‘08をaprilします)' サンプルは過去2日間とalgalの成長が示し始めている何らかの赤の間、空気にさらされています。

以下をアップデートしてください、(22番目に、‘08をaprilします)' 藻の5mlは2リットルの空気にさらされた船で予防接種をされました。 水の華は2-4週間後に存在しているべきです。

以下をアップデートしてください、(26番目に、‘08をaprilします)' わずかな黄色く茶色っ
ぽい粒は展開し始めています。

アップデート、(31番目にそうするかもしれない、‘08):' 私たちはまだ水の華を観測していませんでした。 これは生産パラメタ(光、温度、塩分、日/夜は循環します、栄養物、通気)が自然な状態より異なっていたというたぶん事実のためです。





Red Sea Algae
April 9, 2008 by Arjan
Today I recieved some Red Sea watersamples, which hopefully they contain some tropical algae. The samples will be incubated and tested.



The Red Sea is a long inlet between Asia and Africa. It’s named after seasonal blooms of the red-coloured cyanobacteria Trichodesmium erythraeum near the water’s surface.

Since my sister went diving in the Red Sea last week (google maps), I asked her to bring some samples to Belgium. I gave her two 50 ml falcon tubes. Yesterday, two tubes of water were lying on my desk. A note was lying on top: “Hello brother!! Here you have the 2 samples from water of the Red Sea. Next you’d better get them yourself because it’s really great out there!! Greetings, Ruth”. Thanks sis!

I will incubate half of the tubes. The other half will be stored at -80°C. Soon, I hope to see some red algae blooms which will be used in anaerobic digestors for gas production.



Red Sea algal bloom (source)


Update (april 17th ‘08): I incubated the samples in a small beaker with seawater. After 3 days I saw some red algal dots on the bottom of the beaker. I used a syringe to take some samples of these algae, which were incubated in 4 falcon tubes and incubated them. Currently, no growth is visible. When no red color will be present within a week, I will aerate the tubes to improve the algal growth.

Update (april 21th ‘08): The samples have been aerated during the past 2 days and some red algal growth is beginning to show.

Update (april 22th ‘08): 5 ml of the algae were inoculated in an aerated 2 liter vessel. An algal bloom should be present in 2-4 weeks.

Update (april 26th ‘08): small yellow-brownish grains are beginning to develop.

Update (may 31th ‘08): we did not observe algal blooms yet. This is probably due to the fact that the production parameters (light, temperature, salinity, day/night cycle, nutrients, aeration) were different than in natural conditions.

0 件のコメント: