2008年10月7日火曜日

あなた自身のバイオディーゼルをどう作るか コース


AlgaeLink--2008年4月6日に私が「どうあなた自身のバイオディーゼルを作り」コースに出席したところをローセンダール(オランダ)のAlgaeLink施設を訪問したArjan Last週であなた自身のバイオディーゼルコースを作る方法。 私はバイオディーゼル生産の可能性に非常に関心がありました。 研究室スケールでバイオディーゼルを作るのは非常に簡単であると判明しました。 私たちはいくらかの純粋な野菜ひまわり油、NaOHの数低下、あるメタノール、および電磁撹拌機を必要としただけです。 数時間後に、私の最初のバイオディーゼルは作られました。

このリンクでバイオディーゼルを作るためのレシピを見つけることができます。



バイオディーゼルを作成する工業プロセスは、より複雑です。 以来、あなたが買う油は完全に純粋ではありません--あまりに多くのFFA(遊離脂肪酸)か燐酸塩を含むことができます--人は、試薬の量を調整する必要があります。 匂いも問題です。 これらのコンポーネントを取り外すために、あなたは、真空の下で80-120℃で油を暖める必要があります。

これらの実用的な運動の後に、私たちは工場でツアーを得ました。 彼らはそれらのバイオディーゼル生産設備と自分達のphotobioreactorsを見せました。(photobioreactorsはかなり輝いていました)。 彼らには、異なった生産パラメタ(ペーハー、過量、温度、…)のための完全な自動化された工程管理があります。 これまで、研究目的のためにこれらの27個の原子炉をさまざまな国に出荷しました。



この原子炉(ローセンダール施設では、示される)では、彼らは塩水のNannochloropsis緊張を使用しました。

そのようなおもしろい日をそれに皆にしてくださってありがとうございます!

Algal Research at MIT >>




AlgaeLink - How to make your own biodiesel course
April 6, 2008 by Arjan
Last week I visited the AlgaeLink facility in Roosendaal (Netherlands) where i attended the “How to make your own biodiesel” course. I was very interested in the potential of biodiesel production. Making biodiesel at lab scale turned out to be very easy. We only needed some pure vegetable sunflower oil, a few drops of NaOH, some methanol and a magnetic stirrer. After a few hours my first biodiesel was made.

The recipe for making biodiesel can be found in this link.



The industrial process of creating biodiesel is more complicated. Since the oil you buy is not entirely pure - it can contain too much FFA (free fatty acids) or phosphate - one needs to adjust the amount of reagents. Odour also is a problem. To remove these components you need to heat the oil at 80-120°C under vacuum.

After these practical exercises we got a tour in the factory. They showed their biodiesel production equipment and their photobioreactors, which were pretty shiny. They have full automated process control for different production parameters (pH, OD, temperature, …). To date, 27 of these reactors have been shipped for research purposes to a variety of countries.



In this reactor - demonstrated at the Roosendaal facility - they used a salt water Nannochloropsis strain.

Thanks to everyone for making it such an interesting day!

Algal Research at MIT >>

0 件のコメント: